Personligt Brev

Vad behövs i ett personligt brev?
Ja det är en bra fråga som jag har försökt lista ut. Efter en del forskning och frågor till experter så är det väldigt viktigt att visa "vem man är".

  1. Hur är jag på en arbetsplats?
  2. Hur är jag i vardagen?
  3. Vad intresserar mig?

I ett personligt brev är det också viktigt att berätta om sina tidigare erfarenheter, såsom tidigare jobb eller om man har varit delaktig i studentkår och liknande.

  1. Vad lärde du dig av den upplevelsen?
  2. Vad har det att göra med din utbildning?

Sist men verkligen inte minst är en frågan som alltid är svårast att besvara:
  1. Vad kan jag ge företaget?

Jag som vill bli marknadsförare tycker att det är extremt svårt. Jag är ju inte ekonom som kan göra analyser och ge matematiska svar och jag är inte heller jurist som kan alla lagar....

Men det finns en fördel antar jag....jag kan försöka ge dem nya idéer kanske, men samtidigt känns det som att de redan vet vad de håller på, annars skulle de ha gått i konkurs nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0