Jag vet inte vad jag ska tycka....

Jag följer två bloggar och REKOMMENDERAR verkligen båda:
Lifeinshanghai
Caroline i Shanghai

 

Sen finns det en blogg som jag tittar till lite då och då, den heter Michas - 14år och gravid till 15år och morsa
Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad jag ska tycka. Hon verkar vara en riktigt trevlig och rar tjej, men samtidigt så verkar hon IBLAND lite instabil. Jag tror hon klarar av - med hjälp av sin familj - att ta hand om sitt barn, men då måste hon dumpa sin konstiga pojkvän och börja tänka mer på sig själv. Jag tror inte det är nyttig för hennes barn att leva med båda föräldrarna om dem ska bråka med varandra hela tiden.
Hon verkar vara en stark tjej som orkar med all kritik som hon får varje dag och det beundrar jag verkligen! Jag vet inte om jag skulle klara av det om jag var i hennes skor.
Dessutom finns det så många som säger att hon är fet, vilket är helt klart onödigt att ens säga. Hur kan man må bra av att säga sådant!? Hemskt!
För några dagar fick jag höra att någon har skapat en FB-grupp där de vill att någon ska ta hennes barn, helt sjukt! Jag tycker att hon tar hand om sitt barn, Kelly är frisk och beter sig precis som ett bebis ska göra! Jag tror att människor tror att Micha tar hand om barnet helt själv men hon får ju för guds skull hjälp av sina familj! Kelly är i trygga händer!
Däremot kan jag ibland tycka att hon är alldeles för ung. Hon är 15år. Det är nu hon ska få vara i fjortis-perioden, och få vara så omogen som man är när man är 15år. Men nu kommer inte hon få uppleva det fullt ut. Det känns som hon blir bestulen på sin ungdom. Jag hoppas att hon kommer att berätta för sitt barn att det är bättre att VÄNTA med sex alternativt förklara för sitt barn om att det finns sätt att "skydda sig"....och att ge henne rekommendationer om vilka sorters killar hon inte ska hooka upp med.
Men hon gör ändå det bästa av situation och det beundrar jag!

 

Om ni vill läsa mer om bloggen, så tryck på länken ovan.
Men sluta ge henne otrevliga kommentarer, det är totalt onödigt!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Va gulligt av dig Alexia att rekommendera min blogg! Stort tack för det :) Kan hålla med dig om den unga mamman, verkligen alldeles för ung! Ska kolla in på hennes blogg genast. Men överlag tycker jag absolut att det är fel att skaffa barn när man fortfarande är ett själv. Kramar

2011-03-31 @ 01:23:49
URL: http://carolinedahl830514.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0