Jobb utomlands

I skolan talade jag med mina vänner om jobb utomlands och hur en arbetsplats där fungerar. Alla hade vänner som någon gång hade jobbat utomlands och de hade berättat hemska historier.
Jag blev bland annat chockad över att höra att människor blev sparkade för att ha tagit eget initiativ! Helt sjukt! I Sverige är det ju nästan en självklarhet att man gör det, att man visar vad man kan. Det måste väl vara för att det inte är lika hierarkiskt i Sverige än i andra länder.
Efter att ha hört det här började jag bli orolig för mig själv. Hur kommer jag klara mig om jag får praktik utomlands nästa år? Kommer jag få sparken för att jag tar eget initiativ bara för att jag vill hjälpa till?
Är det verkligen så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0