Hur man får bra referenser
När du är på jobbet är det självklart att du ska göra ditt bästa!
Här är lite punkter:
- Gör allt ordentligt
Kom ihåg att alla arbetsuppgifter du får måste tas seriöst och göras ordentligt, även om det kanske bara handlar om att vika papper - Var effektiv
Det kan vara ganska svårt att vara ordentlig och samtidigt snabb. Försök att göra det i din takt, fast någorlunda snabbare. Du behöver (t.ex.) inte prata med dina kollegor samtidigt (det får dig att jobba snabbare). Kör "ditt race" - Uppmärksam
Som vid "vika papper" exemplet, så är det viktigt att vara uppmärksam. I detta fall menar jag exempelvis att pappret har "blivit fult", stavfel (gällande inbjudningar) osv. Detta uppskattas verkligen ENORMT och får dina chefer att se att du kan göra större jobb där det krävs att man är NOGGRANN. - Fråga ALLTID om det finns mer att göra
Det är alltid ett plus i kanten att visa engagemang. När du är klar med din arbetsuppgift, gå direkt till din chef, visa resultatet och be om en ny uppgift. På det sättet ser de att du verkligen är där för att lära dig och arbeta.
Det här var kanske lite uppenbara punkter, men samtidigt är de viktiga att ha i åtanke!
Kommentarer
Trackback