Mys innan sömn

Nu sitter jag här och funderar på livet och mål innan det är dags att sova. Jag vet vad jag vill göra i mitt liv, men är jag redo för det? Är jag mogen nog att ge mig ut i världen, bo ensam på en plats där engelska inte är modersmålet, tvätta kläder själv (aldrig gjort) och lära mig en storstad där befolkningsantalet är lika stort som hela Sveriges! Kommer jag att klara av att jag kanske kommer vara ensam första månaden, att jag inte hinner lära känna andra svenskar där. Det är otroligt många frågor som också är svåra att besvara.
Det enda jag kan göra är att förberedda mig så gott som möjligt.
  1. Ta reda på så mycket information om staden som möjligt
  2. Hitta svenska organisationer (exempel Young Proffesionals)
  3. Lära mig kinesiska
  4. Lära mig tvätta
Det här är vad jag bland annat behöver lära mig...listan är nog 1km lång.
"Är det värt det?" Det är vad jag tänker just nu med min Baileys och dator.
Då insåg jag att jag tänker för fort. Jag måste ju först och främst få ett jobb innan jag ens kan ta ett sådant beslut! Jag måste lugna ned mig och ta ett steg i taget och fortsätta filosofera över mina känslor.

Kommentarer
Postat av: Nathalie♥

Jätte fin blogg!

släng gärna in en komentar hos mig. Allt bra? Kram :)

2011-03-01 @ 09:21:13
URL: http://nathaliele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0