Shanghai?

Gud, nu har jag blivit sugen på Shanghai också....för jobb då nästa sommar.
Så nu är det satsning på Hong Kong och Shanghai!
Måste tänka ut fördelar och nackdelar med städerna.....
Shanghai, fördelar: Billigt (både mat och hus), kul nattliv, YP (young proffesionals - organisation så svenskar träffar varandra)
Shanghai nackdelar: Kan inte så bra engelska
Hong Kong fördelar: Kan lokalisera mig bättre där, Människor pratar engelska, kul nattliv, SWEA (liknande YP)
Hong Kong nackdelar: Dyrt (boende och drinkar ute)

 

Det här är det jag kommer på nu, kommer säkert hitta mer när jag forskar runt

Kommentarer
Postat av: sara

ett inte helt enkelt val :-) HK är nog lite "enklare" än i Shanghai, mindre kinesiskt. men sh är mer äventyr :-).



enligt vad jag har förstått så tror jag faktiskt att det är ganska lätt att få ett intership här, däremot blir det svårt om du vill ha betalt. men en obetald internship på några månader är absolut inte omöjligt. Lycka till!

2011-02-27 @ 13:30:03
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0