Nyttiga Desserter

Nu när man ska vara duktig och inte äta onyttiga saker, då tänker man ju på mat HELA TIDEN!!! Mer än vad man gjorde innan! Man tänker på hur gott det vore med glass.....mmmm.....glasss!
MEN NEJ! JAG SKA INTE TAPPA DET HÄR NU!
Därför började jag söka runt på internet för att hitta nyttiga alternativ. Jag hittade några recept som såg supergoda ut och är NYTTIGA som jag ville dela med mig. :)
Frusen Hallonvanilj
Nyttig dessert!
4port
225g frysta, osockrade hallon
250g Kesella vanilj
Rör ihop ingredisenserna och det är klart! MUMS!
Chokladtryffel
Nyttig dessert, mumsig!
4 port
1dl Kelda (4%)
100g mörk choklad, ca 70% kakaohalt
Koka 1dl Kelda i en kastrull och ta sedan bort kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar och lägg det i kastrullen, rör till chokladen smälter. Häll sedan smeten i koppar/glas och låt stelna i 1h. KLART!
Förklaring
Det kanske är konstigt att jag har med ett choklad recept, men choklad som har 70% kakao och mer, innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler och förebygger hjärt- och kärlsjukdomar.
Men man ska ju inte äta jättemycket för det heller. Ät med måtta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0