Filosoferar

När man sitter i sängen, tittar på TV och tar sin dagliga lilla Baileys glas, börjar man filosofera om livet och vart man ska ta vägen.
Just nu tänker jag på om man ska satsa på stora företag och deras marknadsföringsavdelningar eller reklambyråerna.
Vad jag har fått för mig (fast jag kan ha totalt fel) är att praktikanter behandlas bättre i de större företagen än på små reklambyråer.
En praktikant, som jag har lärt känna, STÄDAR bara. Det är det enda jobbet hon får! Städa! Och köpa godis till dem då och då. Ska det vara så?!
Tur nog har jag inte fått uppleva sådant, men det är kanske snart min tur! Eller?
Dock måste man ju tänka på vart man lär sig mest. Får jag mer kunskaper och "tips" på stora företag eller reklambyråer? Det är en svår fråga som bara kan besvaras när man har upplevt båda sidorna, men man borde lära sig en hel del på båda, tycker jag!
Mycket att fundera på......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0